۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید: ۴۶۶۳۷۵
رئیس و برخی از اعضای انجمن روابط عمومی ایران جهت هم اندیشی به منظور بالا بردن سطح ارتباط مردمی پارلمان شهری میهمان شورای اسلامی شهر تهران بودند که در این نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات و معضلات موجود شهری و شهرداری پرداخته شد.
کد خبر: ۳۳۷۱۵
نویسنده : امیر سیاهی

شورای اسلامی شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، انجمن روابط عمومی ایران در نشستی جهت هم اندیشی  میهمان شورای اسلامی شهرتهران بود.

این جلسه با قرائت آیاتی چند از قرآن مجید و سرود ملی آغاز شد و رئیس انجمن روابط عمومی در ابتدا گزارشی از عملکرد این نهاد مردمی به مهندس چمران، رئیس شورای تهران ارایه داد.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران گفت: این انجمن اولین نهاد مدنی کشور پس از انقلاب اسلامی است که در حال حاضر 1500 عضو، 17 نمایندگی در استان و 10 کمیته فعال در سطح کشور دارد.

روابط عمومی کاری آسان اما بسیار سخت

وی ادامه داد: بنا به گفته وزارت کشور انجمن روابط عمومی در بین تمام سازمان های مردم نهاد اعتبار بالاتری دارد.

درادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روابط عمومی به ظاهر ساده است، اما در عمل کار پیچیده ای است.

مسئولین وقت هرچه گفتند بنزین گران نمیشود اما نگرانی های  مردم برطرف نشد و بحران پمپ بنزین ها پیش آمد تا جاییکه مسئولین مجبور شدند کاری فراتر از اطلاع رسانی انجام دهند

وی ادامه داد: در فضایی هستیم که صداهای بسیاری بلند می شود و اولین فریاد همیشه افکار را پر می کند. حال اقناع کردن افکار عمومی و تبیین حقیقت در این فضا کار سختی است. به عنوان مثال در مساله بنزین بنا به اتفاقات قبل که پیش آمد مسئولین وقت هرچه گفتند بنزین گران نمی شود، اما نگرانی های  مردم برطرف نشد و بحران پمپ بنزین ها پیش آمد تا جایی که مسئولین مجبور شدند کاری فراتر از اطلاع رسانی انجام دهند.

چمران افزود: ارتباط مردمی بسیار مهم است  و خوشبختانه حاضرین در این دوره شورای شهریکی از بهترین دوره های را سپری می کنند که ارتباط مردمی آن ها زیاد و پیوسته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: رفتن به مناطق 22 گانه شهرداری تهران در بین اعضای شورا انقدر زیاد شده است که شهرداران می گویند نمی توانیم به کارهای خود برسیم چون در زمان حضور اعضای شورا شهردار هم باید حاضر باشد. اعضای شورا جزئیات نامناسب مناطق و مشکلات را کامل  بررسی می کنند.چون نگاه اعضا متفاوت تر از دید یک مسئول است و بدانید که رابطه شما با مردم کاری مهم و ارزشمند است.

شورای اسلامی شهر تهران

تکمیل فرایند پرداخت کرایه با کارت بانکی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش ما تکمیل کارهایی است که در دور اول انجام شد، ادامه داد: الکترونیکی کردن بلیط های تاکسی، مترو و اتوبوس و جایگزین آن با کارت بانکی از کارهایی است که تلاش بر تکمیل کردن آن داریم. طبق محاسبات تهران باید 9700 دستگاه اتوبوس داشته باشد که در حال حاضر به زیر 3000 دستگاه رسیده است که این، قطعا کم است.

تهران طبق محاسبات باید 9700 دستگاه اتوبوس داشته باشد که در حال حاضر به زیر 3000 دستگاه رسیده

وی افزود: 400 واگن مترو بلا استفاده مانده بود که در این بخش هم با تلاش های انجام شده در حال ساخت واگن های جدیدی هستیم.

ایشان تصریح کرد: شورا با جلوگیری از هزینه های اضافی مانند جمع کردن تشریفات در شهرداریها و شورا باعث صرفه جویی در منابع و رشد درامد شده و با بازپس گیری اموال توانستیم عملیاتی کردن بودجه را  به 140 درصد برسانیم و این بحش صرف خرید اتوبوس های جدید گردید.

البته تعداد نیاز ما 2000 دستگاه بود که شرکت های خودروساز توان تحویل بیش از 700 دستگاه را ندارند و ان شاالله تا پایان سال این تعداد به ناوگان حمل ونقل عمومی کشور اضافه خواهد شد.

چمران در انتها ادامه داد: ما آماده و پذیرای نظرات تخصصی شما (انجمن روابط عمومی)هستیم و در جهت اطلاع رسانی دعوت می کنیم که صدای شورا شهر تهران باشید.

شورای اسلامی شهر تهران

در پایان ملاقات انجمن روابط عمومی از رئیس شورا تقدیر و تجلیل نمود.

برای دیدن گزارش تصویری روی عبارت زیر کلیک کنید.

گزارش تصویری خطوط از نشست هم اندیشی انجمن روابط عمومی‌ با شورای شهر تهران

برچسب ها: انجمن روابط عمومی رییس شورای شهر تهران شورای شهر مهدی چمران روابط عمومی
ارسال نظر
آخرین اخبار